#TGIF

Då var det fredag och 1:a december. Shit va tiden går fort alltså. Känner att jag skulle behöva en paus-knapp för att pausa tiden lite. 2017 är nästan slut och det känns som jag befunnit mig i en bubbla av värk och ångest i ett och ett halvt år. En ångest om att inte hitta tillbaka till mig själv, fortsätta ett liv av konstant värk och vara en börda istället för den starka glada Linda som alla känner. Speciellt för min familj. 
(null)

Jag har levt med mina besvär så himla länge, men att sen få en smäll efter den andra, tar mycket på psyket. Det har varit tungt att hitta tillbaka till mig själv, och jag kanske fortfarande inte är där än, men är på god väg. Det som jag har fått inse är att jag får anpassa mig efter vad jag klarar av och vad jag kan göra. Att inte hänga upp mig på vad jag brukade klara av och kunde göra. Värk har jag och kommer alltid få leva med. Medicin och sprutor tar inte på mig som det borde. Men har minskat lite, stelheten är kortare perioder om dagen än innan. Så det gäller att se det positiva i det hela. 
Tittar jag tillbaka hur jag var för ett år sedan, så ser jag förändringar och då tänker jag inte på utsidan, utan min mentala förändring. 

(null)

Torsdagen igår var lite sådär, sov inget under natten pga värk och ont i hals och huvud. Så det var bara att sjukanmäla sig och stanna hemma. Som tur var, hade jag lagat mat dagen innan på kvällen, så då behövde jag inte tänka på det iallafall. 
(null)

Jag har blivit grym på att få igång elden här hemma måste jag säga (klappar mig själv på axeln). Kan ju inte  förvänta mig att vänta på mannen ska komma från jobbet varje gång. Right?!
Det blev även grillning av kastanjer som barnen blev väldigt nöjda över.  Så en helt OK torsdag kväll blev det.  (null)
Ikväll blir det fredagsmys med syrrans familj som kommer över. Idol och massa gotte som det brukar vara hos en libanesisk familj. 
Trevlig fredag och helg på er alla!
Kram Linda💋




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0