Kalas till VAB

Nu har det gått några dagar då jag inte bloggat. Har inte hittat tiden eller ork till det. 
I det senaste inlägget skrev jag om min dotters födelsedagsfest som skulle vara under helgen. Den blev så himla lyckad. Precis lagom på alla sätt och vis. Då kan jag också meddela att det bara var familjen och ingen annan här. Bak och förberedelse påbörjades från dagen innan. För första gången också, var jag klädd, sminkad och klar innan alla började droppa in. 
Precis som en vanlig familjefest hos oss blev det inte bara tårta och skönsång, utan hos oss kör vi all in med dans och hög musik. 
Som jag också skrivit innan så är ju födelsedagsbarnet allergisk mot ägg och nötter. Tårtan kan hon inte äta, så jag blev en mamma on a mission. Allt jag skulle baka ska hon kunna äta. Måste säga att jag verkligen blev stolt över mig själv att det blev ett sådant gottebord. 

(null)

(null)

Amar var väldigt nöjd och glad. Mest för att hon kunde plocka och äta vad hon ville utan att behövs fråga om varje sak. Då är mitt mammahjärta fyllt av tacksamhet över att hon nöjer sig med det jag gör. 

(null)

Det var inte bara vi som firade Lucia-dagen tidigt, utan förskolan Amar går på hade sitt Lucia firande för oss föräldrar i förra veckan. Min fina Amar var tärna. Så himla fin var hon. 

(null)

Och nu ligger hon sjuk hemma, då hon dragit på sig en riktig tuff förkylning. Så det blev bara att VABa igår och idag. Hennes pappa tar andra halvan av veckan. Det är så vi alltid försöker dela upp det. 
Imorgon är det Lucia och min dag börjar tidigt. Aaisha ska vara tärna i skolans stora luciatåg.  Så plattade hennes hår innan hon skulle sova. Amars officiella födelsedag är imorgon också. Får se vad jag kan hitta på till henne. Men nu ska jag försöka sova då jag ska vara på jobbet redan kl. 6:15. Så måste köra väldigt tidigt då vägunderlaget inte är det bästa. 
Go natt och kör försiktigt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0